..::elsafa7en::..

..::السفاحين اسطورة كتبت من دماء::..
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلالأعضاءدخولاليوميةس .و .جبحـثالمجموعات

شاطر | 
 

 اجمل امثالنا الفكاهيه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: اجمل امثالنا الفكاهيه   الثلاثاء فبراير 06, 2007 9:55 pm

السلام عليكم ورحمه والله وبركاته Shocked

طبعآ بما اننا شعب مصرى وبيحب الامثال وبيموت فى النكت

فأنا وانا قاعد على ضوء القمر والسما صافيه من حواليا

والجو جميل ومفيش مطره ولاحاجات من دى ولا زوابع ولا اى حاجه وحشه Laughing

جاتلى فكره حلوة Mad

طبعآ احنا كتير مننا يعرف الامثال الشعبيه Sad

فكرتى تتخلص كالآتى

يعنى مثلآ هنجيب مثل شعبى زى

اللى يلعب بالنار يتلسع او يتحرق

انا بقا بتريق ع المثل

او بستخف دمى Laughing

حاكم انا دمى خفيف حبتين Mad

هقول ايه ....


اللى يلعب بالنار الكبريت يخلص منه Sad

وهكذا

ومثال تانى

خدوهم فقرا يغنيكم الله

انا بقا اقول ايه

خدوهم فقرا تشختوا سوا Sad

يارب تكونوا فهمتوا حاجه Wink

عايز بقا ناس دمها خحفيف موت وزى العسل Idea

تدخل وتقول امثال وتتريق براحتها What a Face

احنا ورانا حاجه Idea

تحياتى


rendeer السفاح rendeer
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الخميس فبراير 08, 2007 12:10 am

والله ورانا حاجات
بس مش هكسفك واتشرف بألقاء اول محاضره
ايه محاضره؟
لأ لأ قصدى اول مثل rendeer
وهواللى يحسب الحسابات فى الهنا يبات
لو حبنا نتريق على المثل ممكن نقول امممممممممم
اللى يحسب الحسابات ياكل سكر نبات
ها صح كده ولا انا بعك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الخميس فبراير 08, 2007 7:21 pm

ايه الحلاوة دى يا روزى Laughing

ولا بتعكى ولا حاجه Evil or Very Mad

ولو بتعكى حتى انتى أختى الكبيره ولا اجاملك Evil or Very Mad

بس والله مثل جميل Embarassed

انا بقا هقول ايه Evil or Very Mad

طيب مفيش حاجه فى دماغى دلقوقتى هحضر مثل وآجى على طول


تحياتى السفاح Evil or Very Mad
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابنة الاسلام

avatar

انثى عدد الرسائل : 255
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 23/11/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   السبت فبراير 10, 2007 4:09 am

فكرة حلوة يا اسطورة

المثل هو
القرد في عين امه غزال

التريقة
القرد في عين امه غوريلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   السبت فبراير 10, 2007 9:00 am

شغال
اممممممممم
اه
يافرعون ايه فرعنك مالقيتش حد يلمينى
يبقى لو حبنا نتريق
يافرعون ايه فرعنك اصل مالقيتش امين شرطه يدينى على افايا ويذيلينى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الأحد فبراير 11, 2007 11:07 pm

ابنه الاسلام Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

اما انتى بقا يا روزى والله العظيم ضحكت انا وواحد صاحبى كان قاعد معايا وانا بقرأ الردود Laughing

المثل بيقول Evil or Very Mad

صافى يا لبن حليب يا قشطه Laughing

نتريق عليه ونقول Evil or Very Mad

صافى يا لبن حليب يا دولسى Crying or Very sad
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الإثنين فبراير 12, 2007 5:23 am

طب ياسيدى ربنا يبسطك كمان
بوص بقى ده حته مثل ماعرفش سمعتوه قبل كده ولا لأ
الاول هو معناه ان واحد بيقابلك بوش ويقعد يشكر فيك وبعدين يتكلم عليك وانت مش موجود
المثل بيقول
فى الوش مرايه وفى الافه سلايه
لو حبنا نتريق هنقول
فى الوش مرايه وفى الافه فلايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الثلاثاء فبراير 13, 2007 2:10 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههه Laughing

حلو يال روزى Crying or Very sad

وانا سمعته قبل كدا على فكره Crying or Very sad

انتظروا المثل بتاعى Crying or Very sad
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صدفه

avatar

انثى عدد الرسائل : 40
العمر : 31
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 02/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الخميس فبراير 15, 2007 10:16 am

انا هااقول انا كمان من حق اى حد يبعبر عن امثال بلده


المثل هوا اقلب القدره على فومها تتطلع البنت لامها



التريقه اقلب القدره على فومها يتدلق الفول منها

انا سمعتها فى فيلم النهارده ماانا فاضيه بقى Laughing
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الخميس فبراير 15, 2007 1:09 pm

هههههههههههههههههههههههههههه Laughing

حلو قوى يا صدفه

تسلم ايدك Laughing
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عودة السفاح

avatar

ذكر عدد الرسائل : 161
العمر : 32
البلد : عاصمة جهنم
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   السبت فبراير 17, 2007 4:27 am

Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

بقى انتو شغالين هنا ضحك وانا حارق دمى فى باقى المنتديات

وهو على فكره الموضوع جامد

وانا ها احاول مثلا اقول

الحظ لما يهاتى يخلى الأعمى ساعاتى

ونتريق مثلا ونقول

الحظ لما يهاتى يخلى الأعمى مبصبصاتى

معلش هى محاوله فاشله بس يالله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.elsafa7en.frbb.net
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الإثنين فبراير 19, 2007 6:33 am

ههههههههههههههه
طب والله تحفه Very Happy
محاوله ناجحه ميه الميه وبعدين يعنى الشاعر عوده السفاح مش هيعرف يتريق على مثل ويجيب حاجه على وزنه
انا بقى المثل اللى عندى
من أمشير لطوبه ياقلبى لاتحزن
لو حبنا نتريق عليه يبقى
من مصيبه لبلوه ياقلبى لاتحزن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ابنة الاسلام

avatar

انثى عدد الرسائل : 255
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 23/11/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الإثنين فبراير 19, 2007 10:12 am

تجربة موفقة عودة
بجد حلوة

المثل بتاعي

كنت فين يا لا لما قولت اه

والتريقة

كنت فين يا محمد لما قولت حسين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شيتوس السفاح

avatar

ذكر عدد الرسائل : 231
العمر : 34
رتبة العضو :
نشاط العضو :
50 / 10050 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 30/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الأربعاء فبراير 28, 2007 6:12 am

(ههههههههههههه كر كر كر كر كر ) Embarassed Embarassed What a Face

الله يامان على العبة الجميلة اوى اوى دى بس معليش No

انا ماليش فى الامثال بس اوعدك انى اول ما اعرف مثال اجى واقوله alien tongue

_________________
حـــــبيبتي
اين ذاك الحب الذي كان يجمعنا؟
اين ذاك العشق الذي كان يرسمنا على جدران الزمن
اين ذاك الغرام الذي كان يعزفنا على اوتار الحياة
اتدري كم اشتاق اليك... اتدري كم افتقدك
في كل يوم يمر اتذكرك كما تتذكر الدقائق الثواني
افكر فيك في كل لحظة



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://elsafa7en.frbb.net
هتلر

avatar

ذكر عدد الرسائل : 69
العمر : 31
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الجمعة مارس 30, 2007 10:07 am

هههههههههههههههههههههه

لعبه جميله ..هههههههههههه

والمثل هو .. اللى ميشوفش من الغربال يبقى اعمى..

نتريق عليه ونقول .. اللى ميشوفش من الغربال يبقى واقف فى حته ضلمه..

هههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الأحد يوليو 01, 2007 5:57 am

المثل بيقول القرش الايبض ينفع فى اليوم الاسود
يبقى التريقه Sad

القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سوما

avatar

انثى عدد الرسائل : 406
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 27/10/2006

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الأحد يوليو 01, 2007 11:56 am

ههههههههههههه

جميل يا روزا

ان شااء راااااااااااااااجع عن قريب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Rosey

avatar

انثى عدد الرسائل : 119
العمر : 32
رتبة العضو :
نشاط العضو :
100 / 100100 / 100

علم بلد :
تاريخ التسجيل : 28/01/2007

مُساهمةموضوع: رد: اجمل امثالنا الفكاهيه   الإثنين يوليو 02, 2007 1:18 am

ازيك ياأفريكى عامل ايه يارب تكون بخير؟
انت تقريباكان عندك امتحانات ثانويه عامه Sad
يارب تكون ابليت بلاء حسن Very Happy
بس انت فيييين؟
وليه مش بتدخل على احلى شله ذى الاول؟ Cool
وامبارح انا لما دخلت المنتدى ده (السفاحين يعنى)عشان تقريبا ابتديت افضى شويه من دوشه الكليه والامتحانات Laughing
مش لاقيت اى حد على المنتدى Razz
فين الناس وفين الاعضاء؟ affraid
سلام Wink
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
اجمل امثالنا الفكاهيه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
..::elsafa7en::.. :: ][₪₪][استراحه السفاحين للتسليه][₪₪][ :: °••(منتدى تسالي ومسابقات الرعب )••°-
انتقل الى: